måndag 26 januari 2009

IKEA rockar matfett....!


Kom på tanken att byta ut en del prylar i köksutrustningen igår. Det behövdes, om man säger så. Lyckas alltid förstöra stekpannor på nolltid genom att mat bränner fast medan jag bloggar. Tycks vara väldigt svårt att lösa det problemet... :-)

Hur som helst - det var på IKEA tanken dök upp. Så jag införskaffade två monteringssatser till stekpannor och kastruller (de senare mest för att de var så fina - en ny kastrull hade annars räckt).

Ja, t.o.m. sånt här förpackas mestadels omonterat numera. På bilderna ser ni hur det såg ut före respektive efter. Knappt tio minuter tog ihopskruvandet - och då har jag ändå räknat in byte av skruvmejsel och en del felskruvande.

För fast det följde med såväl bruksanvisningar som monteringsanvisningar så är det inte det första jag sätter mig och lusläser. Särskilt inte när det handlar om en så enkel match som att få ihop lite husgeråd. Men det gick att skruva ihop kastrullocken fel. En kastrull försökte dessutom rymma. Lite pillrigt var det med andra ord. Men väl värt det.

Gissa vad alltihop kostade? 138 kronor. För två stekpannor och tre kastruller! Det kallar jag fynd! Mycket mindre än en kastrull eller stekpanna kostar i finbutiken, eller i högre kvalitet och färdigmonterad på IKEA för den delen.

4 kommentarer:

Z 26 januari 2009 kl. 17:17  

Mysiga bilder på husgeråd I like.

jag tror att IKEA tjänar sin lejonpart på
husgeråd, pappersprylar, papperskorgar, glödlampor, samt annat lättbärbart (wienerkorven är helt ok, 5 kr :) )

Charlotte Thérèse 27 januari 2009 kl. 15:40  

Jo, så är det nog....

Upptäckte tyvärr att kastrullerna inte är anpassade för svenska kokplattemått, de är mindre än plattorna - så de kommer att slösa energi... :-(

Så det går nog jämnt ut till slut - jämfört med om jag hade köpt svenska dyrkastruller.

Anonym 27 januari 2009 kl. 16:40  

Det var tydligen en katolsk rusning till IKEA i söndags. Vi träffade flera stycken där då, men inte dig.

Om man behöver köpa husgeråd så kan man alltid köpa billig frukost, soppa, eller fika där.

Charlotte Thérèse 27 januari 2009 kl. 16:49  

Nämen... Vad synd att ni inte sa något...

Vilken tid var ni där?

Vi kom efter 14 - närmare 15, och stannade nästan tills de stängde, satt först och fikade ett tag - och det märkliga var att jag tyckte att några som satt vid ett bord långt borta liknande dig och Johanna - men när jag tittade en gång till så såg jag att det inte var det. Men jag hade känslan av att ni fanns i närheten. Och så brukar jag inte tänka i vanliga fall.

Då stämde det förmodligen...

Fyndade ni också något?

Bloggregister

bloggping Bloggtoppen.se Photography Art Blogs - BlogCatalog Blog Directory Top Religion bloggar Blog Flux Directory Religion Blogglista.se Add to Technorati Favorites Reggad på Commo.se Filosofi/Religion
eXTReMe Tracker
Creeper

Bloggheader

Copyright, bild: Charlotte Thérèse

Senaste inlägg

Kristen webbring

  © Blogger template Fishing by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP