fredag 9 januari 2009

Bibelblogg - dop i helig Ande

Söndagens tema är Jesu dop. Här är evangeliet för dagen. Fundera gärna över detta med att "han skall döpa er med helig ande"!

Tankar?

***

Johannes döparen uppträdde i öknen och förkunnade: "Efter mig kommer den som är starkare än jag, och jag är inte värdig att böja mig ner och knyta upp hans sandalremmar. Jag har döpt er med vatten, han skall döpa er med helig ande."

Vid den tiden kom Jesus från Nasaret i Galileen och döptes i Jordan av Johannes.
är han steg upp ur vattnet såg han himlen dela sig och Anden komma ner över honom som en duva. Och en röst hördes från himlen: "Du är min älskade son, du är min utvalde."

***

Detta är ett bibelbloggsinlägg.

Tidigare bibelbloggar hittar du här och här - det går bra att kommentera dem i efterskott.

2 kommentarer:

Anonym 9 januari 2009 kl. 13:54  

För mig handlar det som Johannes uttrycker om att Jesus döper i Helig Ande, om det nya livet som kristen där man tar emot försoningen i Jesus Kristus och därigenom Helig Ande på ett särskilt sätt, som gör att man blir särskilt frimodig i sitt vittnesbörd och sin bekännelse och vad det nu kan vara för situation där man behöver vara modig... i kampen för sanning och rättvisa, t ex. Den inre rrrrevolutionen... En del har fått tydliga nådegåvor genom den Heliga Anden, men kanske förvandlingen/befrielsen av det inre livet och själstillståndet och förvissningen om Guds frälsning är det jag tänker på mest just idag.

Charlotte Thérèse 9 januari 2009 kl. 13:59  

Ungefär så ser jag också på det...

Frimodighet, nådegåvor och inspiration...!

Guds närvaro och ledning varje sekund.

Ibland märkbart, ibland mer omärkligt.

Bloggregister

bloggping Bloggtoppen.se Photography Art Blogs - BlogCatalog Blog Directory Top Religion bloggar Blog Flux Directory Religion Blogglista.se Add to Technorati Favorites Reggad på Commo.se Filosofi/Religion
eXTReMe Tracker
Creeper

Bloggheader

Copyright, bild: Charlotte Thérèse

Senaste inlägg

Kristen webbring

  © Blogger template Fishing by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP