onsdag 31 december 2008

Årets bloggträffar

Det råkade bli så att ett gäng bloggare fann en stund att ses på årets sista dag, och därtill bevistade en ovanlig katolsk mässa (med sakramental välsignelse, medeltida musik - med säregna instrument, och dessvärre med kraftigt nedbantad församling - och inga barn närvarande).

Årets sista mässa blev för en del den första katolska mässan... Som verkade väcka mersmak! :-)

Trevligt att träffa er - Sleepaz, Havsprinsessan, Johanna G, My och Johan!

Nyårsafton är lite av en tillbakablickandets dag, så varför inte också i bloggosfären?

Fortsätter alltså...

Några övriga bloggare jag mött (mer eller mindre planerat) under detta år är: Excelsis, Z, Carolina, Minutz3, Gustav, Joel, Peter, David, Inga-Lina, Per-Ole och Gabriel, (påminn mig om jag har missat någon nu).

Och så var det ju några jag nästan mötte under Skåneresandet - Doktorn och Mackan... Trist att tajmingen inte passade. Och Bokmalin - det får bli bloggfika en mindre stressig vecka...

Nästa år hoppas jag på många återseenden och nya bekantskaper bland bloggarna!

***

Uppdatering: Här bloggar Sleepaz om bl.a. de katolska intrycken.

9 kommentarer:

Anonym 1 januari 2009 kl. 14:56  

Hej vännen och Gott Nytt År!
Ja, jag får nytt schema i slutet av januari och har vilat upp mig under ledigheten. Behöver ledsagarservice på arabisk mässa så jag uppför mig ordentligt. Låter det som något du skulle kunna tänka dig?

Charlotte Thérèse 1 januari 2009 kl. 15:10  

Hej - detsamma!

Varför just arabisk mässa? När då?
Kan absolut följa med om inget annat är inbokat då...

Arabiska är inte ett av de språk jag kan, så vi kommer inte att kunna hänga med i de traditionella svaren...

Och vad gäller den katolska gymnastiken så kommer du att få titta hur de andra gör. Har rejält ont i ena knäet så mitt deltagande därvid är högst begränsat för tillfället... :-)

Men jag kan ju varna dig om du är på väg att göra något du absolut inte bör göra... :-)

De nya mässdeltagarna igår skötte sig exemplariskt, så det går säkert bra!

Charlotte Thérèse 1 januari 2009 kl. 15:11  

P.S.

Har vi tur är det arabiska bakverk till kyrkkaffet efteråt... Mums!

Anonym 1 januari 2009 kl. 15:20  

Nej, jag kan inte heller arabiska. Men jag gillar det. Och jag älskar att höra Gud tillbes på andra språk. Det påminner mig om hur Guds Ord går ut i hela världen; det är så fantastiskt hur det finns troende överallt, av nästan alla folk och stammar. Det påminner om himlen tycker jag! :) Varenda mässa är egentligen profetisk - de troendes gemenskap med varandra och Lammet. Och lovprisandet av Gud. Så kommer vi att ha det i evigheten...

Charlotte Thérèse 1 januari 2009 kl. 18:42  

Gillar också mässor på andra språk.

Skicka över ett mail när du är på G (gärna några dar innan) så ses vi!

Anonym 1 januari 2009 kl. 23:41  

Gott nytt år önskar vi dig.. Det var trevligt att träffas. Den katolska mässan var en mäktig upplevelse (mersmak, yes) Skall blogga om det i morgon,då vi kom hem efter en lång och försenad tågresa :)

Charlotte Thérèse 2 januari 2009 kl. 11:13  

Sleepaz,

Detsamma önskar jag er - som sagt!

Kul att ni var här!

Ser fram emot inlägget. Undrar också hur det var på LO några timmar senare... Måste ha varit en stor kontrast... ;-)

Hör av er när ni kommer hitåt igen, så får vi sikta på en riktigt rejäl söndagsmässa då det är fullsatt intill sista ståplats, fullt av ungar, mer livligt, och ordentlig församlingssång.

Förmodligen blir det dock en hel del på latin (det är tänkt att vara latinska inslag här på högmässan en söndag i månaden, men det är snarare så flera söndagar i rad), men det finns i så fall översättning i ett häfte jag glömde visa.

Nyårsaftonsmässan påminde mer om en vardagsmässa än en söndagsmässa - men med en del annorlunda inslag.

Anonym 3 januari 2009 kl. 10:21  

IRL-träffarna har varit riktigt kul! :-)

Charlotte Thérèse 3 januari 2009 kl. 10:34  

Ja, ser fram emot en god fortsättning på IRL-träffar!

Bloggregister

bloggping Bloggtoppen.se Photography Art Blogs - BlogCatalog Blog Directory Top Religion bloggar Blog Flux Directory Religion Blogglista.se Add to Technorati Favorites Reggad på Commo.se Filosofi/Religion
eXTReMe Tracker
Creeper

Bloggheader

Copyright, bild: Charlotte Thérèse

Senaste inlägg

Kristen webbring

  © Blogger template Fishing by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP