onsdag 24 december 2008

Miss-lyckat lussekattsbak


Har inte bakat lussekatter tidigare. Men jag misstänker att det måste vara något fel på receptet.

För de smakar inte som de ska - har nästan ingen smak alls - påminner mest om torr gammal bulle - fast de är hyperfärska. Smakar definitivt inte saffran!

Och inte blev det bättre av att de blev ganska mörka (inte brända, bara mörka, hrm), och smått krispiga undertill, redan av halva tiden i ugnen.

Fel på den angivna temperaturen också? Tur att jag gick och kollade efter halva tiden - annars hade jag suttit här med idel svarta "katter".

Borde ha jämfört flera recept innan jag bakade så att jag hade uppmärksammat eventuella konstigheter...

Glömde dessutom att pensla dem med ägg.

Men visst blev de lite söta ändå... Särskilt lussekatterna! :-)

Det blev som synes kattbullar i två olika stiliserade skepnader - närbild och helfigur. Man kan nästan ana "katternas" personligheter...



Och utanför fönstret faller julkortssnön, medan talgoxar sjunger och pickar på sina talgbollar...

0 kommentarer:

Bloggregister

bloggping Bloggtoppen.se Photography Art Blogs - BlogCatalog Blog Directory Top Religion bloggar Blog Flux Directory Religion Blogglista.se Add to Technorati Favorites Reggad på Commo.se Filosofi/Religion
eXTReMe Tracker
Creeper

Bloggheader

Copyright, bild: Charlotte Thérèse

Senaste inlägg

Kristen webbring

  © Blogger template Fishing by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP