lördag 20 december 2008

Det vackraste ordet...?

Vilket ord tycker du är det vackraste i vårt språk? Och varför?

Mitt favoritord just nu är:

fridlyst

Det är som att själva ordet är fridfullt och lysande.

Ett väl skyddat revir för det goda, så att det bevaras för framtiden. Som omfattar sällsynta blommor och djur, och allt vackert och värdefullt som är utrotningshotat.

Jag skulle vilja fridlysa hela den här planeten och alla levande varelser...

Så att inget mer får förstöras...

***

Sekunderna efter att jag hade skrivit detta blev det slagsmål vid talgbollen utanför fönstret. Tre små fåglar krigade vilt flaxande och tjattrande om ensamrätten till den. Fast det finns mat nog för alla...

Suck! Påminner om mänskligheten....

3 kommentarer:

Anonym 21 december 2008 kl. 01:57  

Hej Charlotte Therese!
Ditt ord Fridlyst som du tycker är vackert tycker jag totalt tvärtom, om. För det som måste Fridlysas är på väg att försvinna som företeelse och det är allvarligt!

När jag ser det vackraste ordet ser jag; kärleksfull som mitt
favorit ord.

Anonym 22 december 2008 kl. 09:46  

Hejsan! Mod får det bli för mig. Godmodig är inte så dumt heller.

Charlotte Thérèse 22 december 2008 kl. 16:13  

Tack för fler vackra ord...

Bloggregister

bloggping Bloggtoppen.se Photography Art Blogs - BlogCatalog Blog Directory Top Religion bloggar Blog Flux Directory Religion Blogglista.se Add to Technorati Favorites Reggad på Commo.se Filosofi/Religion
eXTReMe Tracker
Creeper

Bloggheader

Copyright, bild: Charlotte Thérèse

Senaste inlägg

Kristen webbring

  © Blogger template Fishing by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP