tisdag 24 februari 2009

Matutmaning

Är utmanad av Hosanna!

Utmaningen går ut på att man ska delge de 5 äckligaste maträtter man vet. Fast jag föredrar nog att liksom hon kalla gåvorna i form av mat för mindre goda.

1. surströmming (det räckte en gång - åt den naturell)
2. lever och andra inälvor (gillar inte smaken eller att veta vad det är)
3. blodpudding och annan blodmat (tanken på att det är gjort av blod gör att jag numera avstår)
4. isterband och pölsa (samma orsak: läskig konsistens och oaptitligt innehåll)
5. sniglar och ostron (hur kan man äta sånt? är inte ostron dessutom levande när man äter dem?!)

Och då har jag ändå inte räknat in alla de rätter jag är expert på att misslyckas med - som brukar anlända i varierande nyanser - från svagt vidbränt till kolsvart.

Utmaningen går så här alldeles innan fastans inledning vidare till:

My
Carolina
Havsprinsessan
Excelsis
Séra Jónatan

Skickar en bonusutmaning till Edward eftersom jag är nyfiken på vad han absolut inte äter!

9 kommentarer:

Anonym 24 februari 2009 kl. 15:35  

Tackar, tackar. Vidbränt är min melodi också ;)

Charlotte Thérèse 24 februari 2009 kl. 16:22  

Hosanna,

Skönt att inte vara ensam om det.

Tror att det tyder på ett högaktivt intellekt. Som liksom inte klarar av att bara göra en sak åt gången. Särskilt inte något så trist som att stå och bevaka en stekpanna.

Brukar rusa dit när det osar oroväckande...

séra Jónatan 24 februari 2009 kl. 20:44  

Nu har jag svarat!

Anonym 25 februari 2009 kl. 10:10  

Kan knappt tänka mig en läckrare middag en bestående av de fem rätter du presenterade :-) Verkligen ingen Askonsdagsmat ..

Men jag återkommer på bloggen om vad jag minst gärna äter. Inte lätt dock, eftersom det inte direkt är vissa livsmedel jag ogillar utan mer låg varukvalitet och slarvig, oskicklig kokkonst.

Charlotte Thérèse 25 februari 2009 kl. 13:11  

Edward,

För mig vore det perfekt Askonsdagsmat (förutom att det mesta består av kött då).

Tänk så olika smaken är...

Du skulle inte stå ut en minut i mitt kök - fullt av halvfabrikat - ofta oskickligt tillagat.

Ser fram emot ditt inlägg - länka hit när du skrivit det så jag hittar det!

Charlotte Thérèse 25 februari 2009 kl. 13:12  

P.S. Ibland lyckas matlagningen även här - över förväntan - och mot förmodan.

Då är det som att himlen har landat en stund på jorden.

Anonym 28 mars 2009 kl. 11:48  

Då har jag äntligen fått ihop ett svar, se min blogg! Allt gott! Edward

Edward Blom 28 mars 2009 kl. 11:49  

Då har jag äntligen fått ihop ett svar på min blogg http://edwardblom.blog.mtgnewmedia.se/2009/03/28/acklig-mat/

Charlotte Thérèse 28 mars 2009 kl. 20:29  

Tack, Edward!

Lustigt hur olika man kan tycka om en del mat! :-)

Bloggregister

bloggping Bloggtoppen.se Photography Art Blogs - BlogCatalog Blog Directory Top Religion bloggar Blog Flux Directory Religion Blogglista.se Add to Technorati Favorites Reggad på Commo.se Filosofi/Religion
eXTReMe Tracker
Creeper

Bloggheader

Copyright, bild: Charlotte Thérèse

Senaste inlägg

Kristen webbring

  © Blogger template Fishing by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP