lördag 18 april 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
- Allegro
Denna blogg är ett ekumeniskt forum för öppna samtal - DU är välkommen att kommentera inläggen! Även de som finns i arkiven för respektive månad.
You're very welcome to my blog - to read and comment the postings! In the counter above you may see which other countries the blog readers are from!
Important info to ENGLISH speaking readers!
Translate my blog into "ENGLISH" here
© Blogger template Fishing by Ourblogtemplates.com 2008
Back to TOP
6 kommentarer:
Katolska präster och köttsliga lustar...
Men är det inte drycken han är mest intresserad av?
Enligt Coca-Cola alltså.
Han välsignar ju tjejen.
Kanske han helt enkelt inte är intresserad av tjejer. Liksom en hel del katolska präster...
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna reklam.. Känns inte riktigt ok med att objektifiera en person på detta sätt som utvald bland män att tjäna Gud såsom präst (eller i alla fall är ju det personen ifråga ska likna).
I vilket fall som helst förstår jag det som att det faktiskt är kvinnan som lustar efter han, men får en chock när hon ser prästkragen åka på...
Frågan är vad de egentligen vill få fram med reklamen.
Det hade varit tydligt om han t.ex. hade tagit Cola-buren ur hennes hand och druckit upp det som var kvar.
Så budskapet är ganska luddigt - t.ex. i jämförelse med den gamla reklamen om osten "som är för god att avstå" - där en eller ett par munkar hugger in på den (minns inte vilken sort det var - så den fick nog inte avsedd effekt hos mig).
Ja, vad vill de? Är inte syftet att sälja läsk? Borde det inte framgå?
Och varför välja att ha med light-läsk, som har en läskig (!) bismak av sötningsmedel, i reklamen?
Vad är det egentligen med katolska präster som "säljer"? Särskilt i dessa tider då Kyrkan inte står högt i kurs... Eller gjordes kanske reklamen innan den senaste tidens skandaler?
Hej Charlotte Therese!
Det man svarar på i denna reklam!
Köp lightverion så blir din kropp ett sant tempel!
Skulle inte förvåna mig om nästa reklam blir att han tar upp en Zero i sin träningsbag som han så lämpligt har på stranden,
och så slutar det med att de skålar in deras vänskap!
Hej igen!
Hela upplägget på internetreklam är att göra några roliga filmer sedan föra in "brandmark" efter suget ökat och hoppas att någon lyfter frågan så den får större effekt.
Ja kom och tänka på detta när jag var ute och promenerade då slog det mig att hans märke skall vara inbränt på deras pannor och deras armar.
På min panna var den grekiska musans (nike) märke och på min arm stod det casio.
Då kommmer frågan är det Mammon som är vårt vilddjur som vi skall vara så rädda för.
Mammon kan väl översättas med pengars kraft eller att dyrka pengar.
Då ser vi en värld som drivs av en enda drift.
Gör vi det, nej säger vi i kör det är barnen som är viktigast.
30% av våra skolbarn går idag med svår ångest.
Mikael
Skicka en kommentar